28/11/13

Nadius digitals i immigrants digitals

Ens trobem en una societat que ha evolucionat molt en les noves tecnologies. Fa un temps, els nostres pares, quan van néixer no tenien pas ordinadors i, nosaltres, fins que no vam tenir ja uns anys no vam veure el primer ordinador. Actualment, però, els nens i nens ja creixen envoltats de noves tecnologies.

Era conscient de la diferència que hi havia entre els immigrants digitals, persones que no han estat gaire en contacte amb les noves tecnologies, i els nadius digitals, que estan en contacte amb les noves tecnologies des de ben petits.  És molt usual veure un infant o jove que ensenya als seus pares o avis com utilitzar un aparell digital. Fins i tot a l’escola podem veure que molts dels professors no dominen les noves tecnologies. En alguns moments potser ens centrem massa en les noves tecnologies i no deixem que les tècniques tradicionals tinguin un profit.

Per tal de poder-nos adaptar a tothom, crec que hauríem de treballar amb els dos tipus de recursos que tenim, tant els tradicionals com les noves tecnologies. Podem trobar immigrants i/o nadius digitals que no vulguin veure més enllà de les seves idees i coneixements, és a dir que s’estanquin en els llibres o en els aparells tecnològics respectivament. Això, en la societat actual és un gran problema i crec que com a futura mestra que seré, el concepte “ensenyament” i “educació” hauria de ser més ampli ja que tots podem aprendre de tots, sigui amb els recursos que siguin. No cal estancar-se amb una idea o punt de vista. Ens trobem en una societat canviant on el mestre es el principal element que ha de fer un canvi de mirada i adaptar-se al que se li presenti en el dia a dia de la societat en la que vivim. L’element principal és formar-se constantment per tal d’estar al dia.  




http://bit.ly/1diIpd4





No hay comentarios:

Publicar un comentario